PRIEBEH MODELOVANIA
Konštelácia je inovatívny firemný nástroj - najľahšie ho pochopíte, keď ho uvidíte naživo.
Ak chcete vidieť firemnú konšteláciu, príďte na 4-hodinový otvorený workshop, ktorý občasne organizujem v Bratislave:
AKO FUNGUJE ŽIVÝ MODEL
Konštelácia a konštelár vám za 3-4 hodiny ukážu cenné informácie o vašej firme - privátne bez komparzistov, alebo v s pomocou komparzistov, ktorí nemajú žiadne informácie o vás ani o vašej firme.
Ako to môže fungovať, keď komparzisti o firme nič nevedia?
- Konštelácia je radikálne iná metóda práce - získava informácie z morfogenetických polí, ktoré obsahujú hĺbkové informácie o vašej firme. Niečo ako cloud. Sú tam aj tie informácie, ktorých si zatiaľ nie ste vedomí. Jednoducho povedané, konštelácia má omnoho viac informácií ako vy. O firme, jej zamestnancoch a vnútorných vzťahoch a súvislostiach, ktoré nevidíte. Tiež o jej externých vzťahoch a partneroch - klientoch, dodávateľoch, veriteľoch, investoroch. Vďaka prístupu k informáciám v morfogenetickom poli vám konštelácia ukáže rýchlejšie, lacnejšie a efektívnejšie riešenia, ako by ste vytvorili ako jednotlivec alebo tím.
- Konštelácie vznikli v 90. rokoch 20. storočia, teda sú na trhu už viac ako 20 rokov. Vedia spoľahlivo ukázať čo sa deje pod povrchom vnímania vo vzťahoch a ľudských systémoch (pracovných, firemných, rodinných a osobných). A vedia tiež namodelovať a nájsť riešenia, ktoré sú v praxi veľmi efektívne. Z mojej skúsenosti väčšina ľudí nie je ochotná alebo schopná mechanizmus prenosu a zobrazenia informácií pomocou konštelácie prijať bez toho, aby konšteláciu videli, a mali možnosť overiť si ho na svojej vlastnej skúsenosti a vlastných faktoch. Rovnako som na konštelácie reagoval aj ja pred viac ako 10 rokmi. Preto vždy odporúčam konšteláciu vidieť najskôr naživo. Metóda je vo firmách rokmi overená - bežne ju využívajú veľké aj malé firmy, investori, podnikatelia a manažéri. Najrozšírenejšie sú v západnej Európe.
Ak sa vám existencia morfogenetických polí a princíp prenosu informácií z nich zdajú nemožné, prestavte si, že vysvetľujete princíp fungovania mobilného internetu a dátových prenosov niekomu, kto sa ešte nestretol s elektrinou a elektromagnetickými vlnami. Vy zrejme internet a mobil používate denne, a sú pre vás samozrejmé. Ale daný človek vám neuverí, že takéto "prenosy informácií na diaľku" sú možné. Až dokiaľ sa o tom sám nepresvedčí. Podobne sa cítim, keď podnikateľom, manažérom a investorom popisujem firemné konštelácie a princípy prenosu informácií z morfogenetických polí :-).
- Naši komparzisti sú vyškolení, aby v konštelácii pracovali bez toho, že by o vás a vašej firme čokoľvek vedeli. Tým chránim firemné a osobné informácie klienta. Vyškolili sme viac ako 80 ľudí, z ktorých na konkrétny termín vyberáme 10-18 ľudí podľa rozsahu zadania.
- Konštelácia vzniká rozostavením komparzistov do rolí v priestore na základe konkrétneho zámeru, ktorých chce klient dosiahnuť. Ako priestor postačí seminárna miestnosť s voľnou plochou cca 6x6 metrov. Komparzisti v konštelácii zobrazujú systémové vzorce vo firme alebo v tíme (napr. zodpovednosť-nezodpovednosť, spolupráca-konflikt, úcta-neúcta, a ďalšie), ako aj vzťahy v rámci firmy aj mimo firmy. Vďaka tomu vie klient identifikovať ľudí, oddelenia alebo vzťahy, ktoré najviac ovplyvňujú želaný výsledok alebo cieľ. Následne ukážu možné kroky a stratégie ako môže klient dosiahnuť svoje ciele čo najefektívnejšie.
- Role dohodne konštelár s klientom vopred podľa zadania klienta, vždy podľa toho, čo chce klient vidieť alebo vyriešiť, a koho sa daný zámer v systéme klienta týka. Priebeh modelovania nejde predvídať - odráža vždy skrytú dynamiku firmy. Komparzisti svoje role nepoznajú. Vedia len skratky, ktoré sme si s klientom vopred dohodli (napr. A1, PB, 1, 2, a pod.), a ktorým rozumie len klient a konštelár.
- Komparzisti v roliach nič nehrajú, nemajú žiadne informácie ani scenár - vždy len pomenujú, čo v danej roli a rozostavení rôznych rolí vnímajú a ako sa cítia v rôznych situáciách alebo scenároch, ktoré do konštelácie postavíme. Tým klientovi poskytnú cenné informácie, ktoré môže okamžite využiť v praxi.
Ak vám z tohto popisu konštelácie nie sú jasné, je to normálne - konštelácie sú úplne iné ako tradičné firemné nástroje, a treba ich vidieť. Kontaktujte ma dohodnúť si účasť na ukážke v Bratislave:
ILUSTRAČNÁ KONŠTELÁCIA
Priebeh firemnej konštelácie s cieľom úspešne vyvinúť a uviesť na trh nový produkt nájdete tu:
FORMÁTY KONŠTELÁCIÍ
Vyberte si podľa rozpočtu, dôvernosti, rozsahu zadania a urgencie.
Konštelácia na otvorenom workshope | Individuálna konštelácia bez komparzistov | 2 individuálne konštelácia s komparzistami | 3 -5 individuálnych konštelácií s komparzistami | |
---|---|---|---|---|
Zadanie | min. 21 dní vopred | klient definuje v deň stavania konštelácie | min. 14 dní vopred, 1-2 osobné stretnutia | písomne vopred, 2-4 osobné stretnutia |
Trvanie (hod.) | cca 2 h. | 3-4 h. | príprava: 2-4 h. stavanie: 3-4 h. | príprava: 4-8 h. stavanie: 4-8 h. |
Účastníci | klient, konštelár, 12-15 komparzistov | len klient a konštelár | klient, konštelár, cca 15 komparzistov | klient, konštelár, 15-20 komparzistov |
Príprava klienta | písomné zadanie (1xA4) | nie je potrebná | písomné zadanie (cca 4xA4) | písomné zadanie (cca 4xA4) |
Cena (bez DPH) | podľa zadania | 900-1.200 EUR (podľa zadania a miesta konania) | podľa zadania a rozsahu prípravy, od 3.500 EUR | podľa zadania a rozsahu prípravy |
Objednávka | objednávka a zadanie >21 prac. dní vopred | telefonická / písomná objednávka, termín dohodou | objednávka a zadanie >14 prac. dní vopred | objednávka a zadanie >14 prac. dní vopred |
Platba | Vopred | Vopred | Vopred | Vopred |
Kedy je formát vhodný | bežné firemné témy, keď je prioritou nižšia cena | vysoko dôverné témy, vlastný termín a miesto, ak klient chce pracovať úplne privátne | dôverné témy, vlastný termín, menšie zadanie pre 2 konštelácie s komparzistami | dôverné témy, vlastný termín, komplexné riešenie situácie, viac tém naraz |
Všetky ceny sú uvedené bez DPH.
Poznámka k dôvernosti informácií:
Celý priebeh modelovania, vrátane informácie, že klient konšteláciu so mnou staval, zostáva privátny, nikde ho neuvádzam. Ak potrebujete zachovať 100% privátnosť, zvoľte si konšteláciu bez komparzistov. Pre zachovanie privátnosti môže byť na objednávke aj faktúre uvedená služba bez popisu konštelácie (napr. "podnikateľské poradenstvo", alebo iný popis, ktorý v zmysle zákona pravdivo popisuje dodanú službu, ale neuvádza detaily o konštelácii, pokiaľ ich klient z rôznych dovodov nechce na objednávke a faktúre uviesť).
Priebeh modelovania a viac informácií o postupe objednania nájdete tu:
ČO NA TO POTREBUJETE
Na postavenie konštelácie vám stačí cieľ, zámer ho dosiahnuť eticky, základné fakty o vašej firme, tíme, transakcii alebo projekte, a min. 3-5 hodín času (vrátane prípravy, podľa rozsahu zadania a vašich skúseností s konšteláciami). Ostatné zabezpečím ja ako konštelár.
Priebeh modelovania najľahšie pochopíte naživo - kontaktujte ma dohodnúť si účasť na otvorenom workshope v Bratislave
Na postavenie firemnej konštelácie stačí mať cieľ, a zámer dosiahnuť svoj cieľ eticky - napr. spustiť nový projekt, zlepšiť fungovanie firmy alebo tímu, vyriešiť problém, pripraviť a zrealizovať projekt, transakciu.
Veľkým prínosom konštelácií je, že za 3-4 hodiny získate nové, kvalitné a cenné informácie, o ktorých často vôbec neviete, alebo ich len matne tušíte, a ktoré by ste inými metódami získavali týždne aj mesiace za podstatne vyššiu cenu, alebo by ste ich nezískali vôbec.
Konkrétne príklady a skúsenosti mojich klientov nájdete v časti "Referencie"